ingen skattkista / no treasure chest

Min skattkista. Det är temat till tävlingen till nästa nordiska kviltträff/quiltetreff, NQT 2014. Och jag brukar delta i NQT-tävlingarna – men hur jag än sökt i mitt inre så pratar inte årets tema med mig. Temat väcker helt enkelt inga lustar i mig. I dag är det sista anmälningsdag, och jag har bestämt mig för att det helt enkelt får vara den här gången. Känns lite konstigt att inte vara med. Som tur var finns det ju en hel del internationella tävlingar att ägna sig åt istället.


My treasure chest. That’s the theme for the next Nordic Quilt Convention competition, NQT 2014. I’m used to participate in those competitions, but this theme doesn’t talk to me. Today is the deadline to sign up, and I’ve decided to leave it be. Feels a little strange. Bit I’ll go for a more international competition instead.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.